fbpx

3 דרכים שבהן משפיעניות מרוויחות כסף

יצא לך לתהות מה הן כל הדרכים בהן משפיעניות ויוצרות תוכן עושות כסף? (הסיבה שאני כותבת בלשון נקבה היא כי הן רוב נשי).

כבר די הרבה זמן שמשפיעניות מככבות בעולם השיווק והשוק כולו בצמיחה אדירה.

אבל איך בתכלס הן מתפרנסות?

 

יש 4 דרכים עיקריות:

 

1. פרסום מותגים בנכסים הדיגיטליים שלהן (או בשם הנפוץ, שת״פ):

במקרה הזה משפיעניות הן:

א. שטח פרסום עבור מותגים, בגלל שיש להן קהל עוקבים מאוד איכותי ואדוק עם נישה מאוד ממוקדת.

ב. נחשבות כאמינות ואותנטיות יותר מפרסומות בטלוויזיה/רדיו (או כל מקום אחר).

ג. בעלות השפעה רבה על החלטות העוקבים שלהן. העוקבים רואים את המשפיענית כאותוריטה שאפשר לסמוך עליה ולהקשיב להמלצתה.

כל אלו גורמים לכך שבעלי עסקים וחברות מעדיפים הרבה פעמים לפרסם דרך משפיעניות כי הפרסום יותר אפקטיבי והחזר ההשקעה גבוה יותר.

בהתאם לזה, גם התשלום עבור עבודות מהסוג הזה יכול להגיע גם לעשרות אלפי שקלים פר קמפיין (שיכול להיות שלושה – שישה סטוריז).

אין ספק שזו אחת הדרכים הבולטות להרוויח כסף כמשפיענית אך החיסרון בדרך הזו היא התלות במותגים כדי לייצר הכנסה.

 

 

2. יצירת תוכן עבור עסקים:

חלק גדול ממה שמשפיענית עושה בפועל זה ליצור תוכן. ולכן, היא מומחית בזה. הרבה פעמים עסקים פונים למשפיענית אחרי שנחשפו לפרופיל שלה לא במטרה לפרסם אצלה אלא במטרה להיעזר בה כדי לייצר תוכן למותג שלהם. כמובן שזה עולה פחות למותג כי היא לא מראה את הפנים (ברוב הפעמים) וגם לא מפרסמת את התוכן אצלה בעמודים.

הרבה משפיעניות עובדות בזה כהשלמת הכנסה לקמפיינים הממומנים שהן עושות.

 

 

3. שיווק שותפים:

יש חברות שמעדיפות לתגמל משפיעניות פר מכירה ולא בתשלום מראש על קמפיין. במקרה הזה, אחוז מכל עסקה מסוכם מראש בין המשפיענית למותג ומייצרים לינק מיוחד/קוד קופון כדי למדוד את כמות המכירות שהמשפיענית מביאה וככה לתגמל אותה בהתאם. 

כמות הפוסטים, הסטוריז וכל תוצר אחר שהמשפיענית תרצה לייצר ולהעלות אינו מוגבל. בסופו של דבר האינטרס שלה הוא למכור עוד מהמוצר כדי לקבל עוד עמלה על כל מכירה. 

אמאזון ווולט הן חברות בולטות בתחום שיווק השותפים כשאצלן אפשר לייצר לבד, בלי לדבר עם אף אחד, לינק אישי ולהתחיל להרוויח כסף.

שיווק שותפים הוא אחלה השלמת הכנסה, אבל לפעמים המשפיענית עובדת מאוד קשה, משקיעה הרבה זמן, ולא מתוגמלת מספיק כי תלויה רק במכירה הסופית. היום אנחנו יודעות לומר שחלק ממה שהמשפיענית יודעת לעשות זה להעלות מודעות למותגים ולא רק למכור מוצרים. במודל של שיווק שותפים, אין תגמול על העבודה הזו כי היא לא מדידה בטווח הקצר.

מצד שני, זו שיטה שבעלי עסקים מאוד אוהבים כי הם לא צריכים להתחייב מראש על תשלום ולמשפיענית יש הרבה יותר מוטיבציה כדי לגרום לקמפיין להצליח.

 

4. מוצרים אישיים:

בשלב מסויים בקריירה של משפיענית, כשהיא כבר ביססה קהילה חזקה וגדולה, השאיפה היא להגדיל את פוטנציאל ההכנסה ולהפסיק למכור רק את הזמן שלה. איך היא עושה את זה? מוכרת מוצרים אישיים משלה.

בד״כ המוצרים האלו יהיו קשורים לתחום ולנישה של התוכן שהיא מייצרת לרשתות החברתיות כמו למשל בלוגרית אוכל שמוציאה קורס בישול או בלוגרית טיולים שעושה גם הרצאות.

בעיניי לפחות, מה שיבסס אותך כמשפיענית ויוצרת תוכן מצליחה היא ההבנה שכבעלת עסק את צריכה לדאוג לריבוי מקורות הכנסה ולא לבנות רק על אחד מארבעת האופציות כאן למעלה.

ואגב, לגמרי אפשרי להתפרנס במקצוע הזה מעל ומעבר למה שאת יכולה לדמיין :)

 
פססס, יותר מבהייטקס (תבדקי אותי) 3>

ברוכים הבאים לאתר שלי! אני משתמשת בעוגיות (cookies), פיקסל (Meta Pixel) וטכנולוגיות נוספות, על מנת לשמור מידע אודות הגולשים באתר, כגון סוג המכשיר עמו מתבצעת הגלישה, וכן מידע אחר (כגון כתובת IP, אפיוני גלישה, מיקום). אני עושה שימוש במידע באופנים שונים, לרבות העברתו לצדדים שלישיים – למשל, חלק מהמידע נאסף לצרכי מדידת נתוני שימוש באתר, חלק מהמידע נאסף על מנת להפוך את שימושך באתר לנוח יותר, וחלק מהמידע נאסף לשם הצגת הצעות שיווקיות מותאמות באתר זה ובפלטפורמות אחרות. מדיניות הפרטיות מכילה הסברים בדבר המידע הנאסף ואופני השימוש בו. בלחיצה על הכפתור ״אני מסכימ/ה״, הנך מסכימ/ה למדיניות הפרטיות שלנו.

×